Oamenii de știință au modificat porci la nivel genetic pentru recoltarea de organe pentru transplant

O echipă științifică internațională a reușit să modifice genetic porcii pentru ca organele lor să fie compatibile cu transplanturi la om, potrivit unui articol publicat joi în revista americană Science, relatează AFP. Acest progres ar putea revoluționa grefarea de organe (inimă, ficat sau plămâni), permițând prelevarea lor de la porci, în loc de donatorii umani care sunt foarte puțini. Până în prezent, aceste transplanturi de la porci prezentau riscul transmiterii unui virus care-i putea infecta pe oameni.
Potrivit Science, echipa condusă de doi geneticieni de la universitatea Harvard, George Lurch și Luhan Yang, a folosit metoda clonării pentru a anihila genele responsabile pentru apariția acestui virus în ADN-ul porcin înainte de a dezvolta embrionii. Societatea privată eGenesis, fondată de cei doi oameni de știință, a reușit să obțină nașterea a 37 de porci ale căror organe vor fi adecvate pentru xenotransplant, o grefă cu un organ provenind de la un animal. Penuria de organe umane este atât de mare, încât 22 de persoane mor în fiecare zi în SUA în așteptarea unui organ vital, "în timp ce organele de porc pot atinge o mărime ideală pentru oameni", scrie Science.
Porcii sunt deja folosiți pentru xenotransplanturi ale valvelor cardiace sau de pancreas. Acest nou progres ar urma să permită transplantarea unor organe mai mari de la porci, dar care vor prezenta și un risc mai mare transmitere a virusului, notează AFP.

Actualitatea

GALERIE FOTO: Singura școală de formare a subofițerilor sanitari din țară funcționează la Focșani
Elevii claselor a XI-a și a XII-a ai Liceului Tehnologic G.G. Longinescu au fost vizitați, ieri, de cadre militare din cadrul garnizoanei Focșani.

Un pompier salvează o pisică dintr-un bazin de pe fosta platformă Mopaf