O nouă planetă care ar putea găzdui viața, descoperită
O nouă planetă care ar putea găzdui viața, descoperită

O nouă planetă și-a făcut miercuri intrarea în cercul extrem de restrâns al astrelor care pot adăposti semne de viață, dincolo de sistemul solar, potrivit unui studiu apărut în revista Nature și citat de AFP. Planeta, denumită LHS 1140b, a fost descoperită în jurul unei stele din constelația Cetus (Balenă), situată la o distanță de 40 de ani-lumină (un an lumină fiind echivalentul a 9.460 miliarde de kilometri) de Pământ.
Exoplaneta orbitează în zona locuibilă a stelei sale, ceea ce înseamnă că ea se află la o distanță potrivită de steaua respectivă pentru a permite prezența apei în stare lichidă pe suprafața sa, aspect considerat esențial pentru viață, a declarat Jason Dittmann, de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics din Cambridge (SUA), co-autor al studiului.

Planeta, cu o rază de 1,4 ori mai mare decât cea a Pământului, este de șase ori mai masivă. Astronomii au dedus că planeta este stâncoasă, asemenea Terrei. "Sperăm că (planeta) are atmosferă", precizează Xavier Bonfils, astronom la Observatorul de Științe ale Universului din Grenoble.

Actualitatea

Primarul Misăilă vrea să afle opinia focșănenilor despre TAXA DE HABITAT
În urma comentariilor vehemente cu privire la proiectul privind taxa de habitat, apărute în diverse medii și provocate în special de activiștii PNL-iști, ar trebui să ne amintim cu toții că în anul 2006, guvernul PNL-PD-UDMR promova în Parlament Legea 101, privind serviciul de salubrizare a localităților.

Mai bine decât un „câine rău“