GHIDUL CĂLĂTORULUI PRIN LEGISLAȚIE. Darea în plată (III)
  • Micsorare text
  • Marire text
  • Tipareste articol
  • Trimite unui prieten
  • Inscriere RSS
GHIDUL CĂLĂTORULUI PRIN LEGISLAȚIE. Darea în plată (III)
GHIDUL CĂLĂTORULUI PRIN LEGISLAȚIE. Darea în plată (III)
Voteaza :

Articolul a primit 0 voturi

Continuăm astăzi cu informații despre anumite aspecte referitoare la perioada de după realizarea în întregime a procedurii dării în plată în baza Legii 77/2016 și stingerea creanței creditorului. Dacă s-a efectuat în totalitate procedura dării în plată, debitorul, de comun acord cu creditorul (instituţie de credit, instituţie financiară nebancară sau cesionar al creanţei pe care o are asupra consumatorului), poate decide condițiile în care va părăsi imobilul (casă, apartament) care și-a schimbat astfel proprietarul, consumatorul având posibilitatea să solicite creditorului un termen acceptabil pentru a putea elibera imobilul în cauză.
Există însă situații în care debitorul, din diverse cauze, nu poate elibera imobilul care a făcut obiectul procedurii de dare în plată. În această situație, el poate fi acționat în judecată și suportă costurile unei acțiuni de evacuare. Având în vedere aceste lucruri, cel mai indicat ar fi ca înainte de a apela la această procedură să găsiți o variantă pentru a vă rezolva problema locativă.
În momentul în care se stinge creanța creditorului, el trebuie să renunțe la executarea silită, făcând demersurile necesare în acest sens la biroul executorului judecătoresc. Pentru acțiunile întreprinse în acest moment, creditorul este cel care va suporta toate cheltuielile.
În momentul de față, situația litigiilor pe legea dării în plată (77/2016) este cât de cât echilibrată, instanțele pronunțând soluții atât în favoarea cât și în defavoarea consumatorilor. La soluțiile pronunțate în defavoarea acestora, consumatorii fie nu au îndeplinit condiţiile de admisibilitate prevăzute de legea dării în plată, fie notificarea pe care au formulat-o şi au transmis-o băncii nu era conformă legislatiei în vigoare.
Pentru informații suplimentare, puteți adresa întrebări fie la telefonul redacției, 0237.224.555, fie pe adresa de e-mail a redacției ziarului Monitorul de Vrancea, redactie@monitorulvn.ro.

AVOCAT MANUELA FLOREA


 

 


Comentariile dumneavoastra necesita aprobarea unui moderator. Mesajele ce contin expresii licentioase, atacuri la persoana, instiga la ura, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau sterse. Comentariile trebuie sa faca referire la subiectul articolului.











Intamplari neadevarate













FLASH NEWS NATIONAL



















38
49
10
1
46
22

Extragerea noroc:  7741593

Harta Focsani
   

Sănătate

ÎNFIORĂTOR! Șefa secției Boli Infecțioase din Spitalul Județean vorbește pe șleau despre greșelile medicilor în prescrierea de antibiotice
Consumul ridicat de antibiotice a făcut din România una dintre țările europene cu cele mai mari rate de rezistență a bacteriilor la tratament

POZA ZILEI

Iarna a venit în zona de munte a Vrancei

SECVENTA ZILEI

Stergator modern

SONDAJ DE OPINIE

Social

Cum vă pregătiți pentru iarnă?

 


Vezi varianta desktop
Toate drepturile rezervate SC MEDIA UNO SRL, str. Bucegi, nr. 21, Focsani | Stiri Vrancea, Focsani, Adjud, Panciu, Odobesti, Lepsa
Site gazduit de Servhost